Yoga bij griep

door | feb 3, 2019 | Energie, Griep, Yoga | 0 Reacties

Voel je je niet helemaal tof?
Wellicht wil je dan helemaal niks en alleen in bed liggen.
Dat is oké. Je lichaam vraagt erom.
Maar wanneer je weer een beetje aan het herstellen bent of als het niet zo erg is dat je echt ligt te rillen in bed, dan kan het fijn zijn dat je behoeft hebt aan een beetje beweging. Een beetje maar.
Dat had ik vandaag dus en ik typte op You Tube in: Yoga and flu.
En toen vond ik dit filmpje van Adriene met een fijne zachte yoga sequence. Net gedaan en heeft me zeer goed gedaan!
Dus mocht jij ook in hetzelfde schuitje zitten, dan is dit wellicht een fijne voor je.
Zorg dat je een kussen bij de hand hebt (en eventueel een yoga block als je die hebt). 
Ze geeft op een gegeven moment ook de tip op een essential oil te gebruiken eventueel. Bijvoorbeeld Eucalyptus Globulus, Peppermint of Rosemary.
Heb je nog geen olietjes, dan kun je de yoga sequence ook gewoon helemaal zonder olie doen, hoor.
En eventueel de oliën bestellen voor een volgende keer.

Deze gebruikte ik vandaag

Eucalyptus Globulus (Eucalyptus globulus) heeft een frisse geur. Het doet mij altijd denken aan de sauna, want daar wordt het ook vaak in gebruikt.
Deze olie word vaak gebruikt ter ondersteuning van de luchtwegen en om spieren te verzachten na een training.

De Australische Aboriginals gebruikten de eucalyptus bladeren infecties te behandelen, om wonden snel te laten helen en om koorts te verlagen.

In de Tweede Wereldoorlog werd Eucalyptus essential oil ook heel veel gebruikt door een bekende arts. Hij had op dat moment geen antibiotica en gebruikte eucalyptus olie daarvoor in de plaats. En met succes.

Op emotioneel gebied is dit ook een hele fijne olie om te gebruiken. Vooral wanneer je ‘het even niet meer ziet’. We hebben allemaal wel eens zo’n periode dat we ons in mist begeven. Deze olie kan je helpen om weer helder te gaan zien/voelen en van daaruit met frisse moed en een heldere geest je nieuwe koers weer te bepalen.

Ook een fijne!

Peppermint heeft een sterke, frisse mintgeur met een verfrissend effect door de stof menthol. Heel fijn ter ondersteuning van je luchtwegen als je je even wat minder lekker voelt.
Deze olie is meteen ook opwekkend, kan je concentratie verhogen en zorgt dat je weer wat helder wordt.
Op fysiek vlak is deze olie heel goed ter ondersteuning van de darmwerking en ook een fijne ondersteuning voor mensen met darmklachten.
De Maag Lever Darm stichting onderschrijft dit).
Zie daarvoor dit artikel eens van de Maag Lever Darm stichting. 

Daarnaast is Peppermint heel fijn om te gebruiken bij stijve spieren, banden en gewrichten. Heb je stijfheid in rug, schouders en nek met uitstraling naar het hoofd? Dan is dit een hele fijn olie om eens te proberen.

Rosemary

Rosemary, ofwel Rozemarijn, wordt al heel lang gebruikt om het geheugen en de helderheid te ondersteunen. Ideaal om te gebruiken bij de welbekende middagdip bijvoorbeeld. Ook een fijne olie  ter ondersteuning van de luchtwegen.
Rosemary wordt daarnaast ook veel in haar- en huidverzorging gebruikt. Zelf gebruik ik hem bijvoorbeeld wel ook eens in mijn zelfgemaakt deodorant.

Op emotioneel niveau kan deze olie je helpen om trouw te blijven aan jezelf en grenzen te stellen als anderen proberen om hun normen en waarden aan jou op te dringen. Rosemary helpt je ook om je geest schoon te houden van negatieve energie.
Rosemary+ 5ml kost € 7,63*

*Prijswijzigingen onder voorbehoud.

 

Beterschap en liefs,

Marcia

Oil up magazine GRATIS ontvangen?

Bomvol informatie, tips en recepten met essential oils.

Het is gelukt. You've got mail! ;)